دانستنی های کره(۴)

سلاااام، براتون یه سری جدید دانستنی های جالب کره آوردم. بریم ببینیم چیا هست، موافقین؟ 😎

اولین دانستنی امروز میخوایم در مورد سه روز مختلف صحبت کنیم. اولیش ولنتاین هست.

در کره، روز ولنتاین، زنان با دادن شکلات و هدیه به مَردشان، علاقه خودشون رو به اون نشون میدن. در ۱۴ مارس، کره ای ها جشنی دارن به نام روز سفید (White Day) که در این روز جریان بر عکس میشه و مردها برای خانم هاشون هدیه میگیرن(البته معمولا انتظار میره که مردها سه برابر هدیه ای که در ولنتاین دریافت کردن خرج کنن و هدیه بخرن، خانما همه جا زرنگن 😂😆😂 ). روز ۱۴ آوریل به عنوان روز سیاه شناخته میشه(Black Day) ، این روز مخصوص مجردهاست و در این روز جاجانگمیون میخورن. 😂

تو سریالای کره ای دیدین تا هر اتفاقی میفته سریع میرن آمریکا؟ 😂 اگه پسر خانواده پولدار باشه و باباهه یا مامانه بخواد فکر دختره رو از سرش بیرون کنه میگن برو آمریکا، اگه یه گندی زدن سریع میرن آمریکا، اگه میخوان درس بخونن میرن آمریکا، حتی دیده شده بعد از کلی کشمکش که اینا تونستن به هم برسن یهو یه سال میرن آمریکا هم دیگه رو ول میکنن 😂😆  حالا خوبه بدونید که :
حدود ۲٫۱ میلیون نفر کره ای در آمریکا زندگی میکنن و اغلب در شهرهایی مثل نیویورک، شیکاگو و سیاتل ساکن هستند. مهاجرت اونها اولین بار حدود سال ۱۹۰۳ شروع شد و اون موقع در جزایر هاوایی زندگی میکردند و اغلب به کشت و زرع شکر و آناناس مشغول بودند.

کره ای هایی که ۶۰ سالشون شده باشه اغلب یک مهمانی سخاوتمندانه برگزار میکنن که اسمش هوانگپ “hwangap” هست . در واقع این رسم از سالیان پیش به یادگار مونده چون قدیما افراد زیادی به این سن نمیرسیدن(شاید به دلیل اینکه امکانات کمتر بوده، زندگی سخت بوده، پزشکی زیاد پیشرفته نبوده، و کلا قدیما کره مثل الان وضعش خوب نبود). به علاوه، یکی دیگه از دلایلی که این تولد مهم و معنی داره، اینه که تقویم سنتی کره ای بر اساس یک چرخه ۶۰ ساله هست.

پست های مرتبط

دیدگاهی بنویسید