دانستنی های کره(۱)

سلااام کاربرای عزیز سایت، خوبید؟ گفتم یه استراحتی بین الفبا داشته باشیم و چنتا چیز جالب در مورد کره رو با هم ببینیم. برای آشنا شدن با یک کشور، فقط بلد بودن زبان اون کشور کافی نیست، جالبه که در مورد فرهنگ و باورهاشونم یه چیزایی رو بدونیم. موافقین؟ 😊 امروز با سه تا از نکات جالب کره آشنا میشیم.

اولین مورد مربوط میشه به مجسمه پدربزرگ پیر

در جیجو،که بزرگترین جزیره کره جنوبیست،  مجسمه های سنگی بزرگی در امتداد ساحل یافت میشوند که “دُل هاربنگ” یا “پدربزرگ پیر” نامیده میشوند. دخترانی که تازه ازدواج کرده اند بر این باورند که اگر بینی بلند و پهن این مجسمه ها  را لمس کنند متبرک شده و بعدا راحت باردار میشوند. (گاهی اوقات نسخه های کوچک این مجسمه ها را به زنانی که مشکلات باروری دارند میدهند)

قانون سیندرلا

آژانس اطلاعات ملی کره، برآورد کرده که ۱۴  % افراد بین ۹ تا ۱۲ سال به اینترنت معتاد هستند. در سال ۲۰۱۱ کره جنوبی، قانونی به نام قانون تعطیلی یا قانون سیندرلا تصویب کرد که بازی، در سایت های بازی آنلاین برای افراد کمتر از ۱۶ سال ممنوع میباشد البته این قانون عمدتا توسط جوانان نادیده گرفته شده است.

اُندُل

کره ای ها، اغلب به جای استفاده از دستگاه های گرم کننده هوا (بخاری و …)، از کفپوش های گرم شونده استفاده میکنند. این سیستم که “اُندُل” یا “سنگ گرم” نامیده میشود به گونه ای طراحی شده که گرما از طریق لوله هایی در زیر کفپوش، کف اتاق را گرم میکنند. این سیستم گرمایشی  به سلسله گوریو بازمیگردد. در کره جنوبی بیش از ۹۰  % خانه ها سیستم گرمایشی اُندُل دارند و مردم میتوانند روی زمین(کفپوش های گرم شونده) ، غذا بخورند ، بخوابند و تلویزیون تماشا کنند.


پست های مرتبط

دیدگاهی بنویسید