دانستنی های کره(۷)

سلاااام، امروز دانستی های ترسناک داریم 😂😆 یادتونه تو دانستنی های قبلی در مورد سامشین هلمونی یه چیزایی گفتیم؟ امروز میخوایم بریم سراغش و مفصل در موردش حرف بزنیم 😞 سامشین هلمونی یا مادربزرگ سامشین، الهه سه گانه زایمان و سرنوشت در اساطیر کره ای هست. سامشین، به معنای سه الهه و یا در واقع به معنی سه روح هست و در مجموع به عنوان سه مادربزرگ ظاهر میشن.

(هلمونی = مادربزرگ)

وقتی در مورد سامشین هلمونی صحبت میشه، سه الهه میتونن به عنوان یک سامشین– تنها الهه زایمان در فرقه شمنیسم(جادوگری) کره ای– در نظر گرفته بشن. در سنت و عقاید رایجی که دهان به دهان چرخیده، سامشین هلمونی سه دختر الهه آسمان هستند که تانگوم آگاشی نام داشت. اون از بهشت به زمین فرود اومد و سامشین رو در غار به دنیا آورد.

بعدها که بودیسم مرد محور وارد کره شد، افسانه رو اصلاح کردن و گفتن تانگوم آگاشی سه تا پسر هم به دنیا آورده بوده که خدایان بهشت بودایی شدند.

بعداً سامشین هلمونی، اولین انسان ها را بر روی زمین ایجاد کرد و به الهه مادر و اجداد تمام انسان ها تبدیل شد.

در افسانه سامشین، هر دو شخصیت اصلی–شاهزاده شیطانی کاخ اژدها دریای شرق و شاهزاده مهربان قلمرو میونگجین–زن هستند و تاکیدی بر ارتباط بین اسطوره های باستانی و شمنسیم زن محور کره ای میباشند.

این دریای شرق چقدر داستان داره ها 😂😂 پارک ایل دوووو 👀🔪 ظاهرا اون خانمه هم که تو گابلین قرمز میپوشید همین سامشین بوده! 😱😣

خاطرات خود را از دریای شرق با رسم شکل بنویسید 😂😂😆

پست های مرتبط

دیدگاهی بنویسید